Volunteersuitje

10 oktober 2019

Even denken vandaag is het donderdag maar ik schrijf nu even over gisteren. De dag begon zoals gewoonlijk met het rondbrengen van het ontbijt. Ook had ik weer de verantwoordelijkheid voor de gym. Heel grappig hoe dat werkt, ookal ben je er maar even iedereen rekent op je en vertrouwt je in wat je doet. In de middag was er echter een noodoproep aangezien er nieuwe arrivals waren binnengekomen op kara tepe. Dit was een gezin dat door de brand in moria van vorige week al hun bezittingen kwijt waren geraakt. Daarom ging ik daar langs om handdoeken en wat showergel en tandenborstels te brengen zodat ze in ieder geval even vooruit konden. In de middag mocht ik bij de barbershop werken. De Barbershop is een initiatief van because we Carry en alle barbers wonen dus ook op kara tepe en zijn dus ook vluchtelingen. Ik Vond dit geweldig aangezien ik de verantwoordelijkheid kreeg over het maken van afspraken en het binnenlaten van de mensen die een afspraak hadden. Zo mooi om te zien dat dit zo kan. In de avond gingen we met 55 mensen uiteten, alle volunteers, als bedankje. Onwijs leuk omdat natuurlijk ook alle refugee volunteers mee gingen. We hebben echt Grieks gegeten en vooral heeeeeel veel gedanst op Afghaanse, Syrische en nog veel meer soorten muziek. Het was echt een geweldige avond en onwijs goed geregeld. Bijzonder om zo’n groep mensen bij elkaar te hebben.

1. Koen:
    11 oktober 2019
    Je voelt je nuttig Kiek da’s mooi
  2. Julia:
    11 oktober 2019